• guten abend,
    ich habe den eindruck, dass für spieler über 100 millionen punkte mal 2 beschleunigungsfaktor sein sollten. Es gibt Spieler, die 6 Jahre lang in Fabriken investiert haben, was in der Anfangsphase des Spiels ziemlich schwierig ist, denn ohne die Flotte sind Sie ziemlich intensiven Angriffen ausgesetzt und jetzt sehen sie, wie andere an Stärke gewinnen und mit ihren Fabriken marginalisiert werden.


    gruesse
    Peter

    --O_V_E_R_L_O_R_D--

  • war ja meine reden . hätte ohka noch einmal geraidet
    hätte ich ihn dauer geraidet und er hätte keine Chance mehr gehabt
    weil ich bei Speed 60 war ^^


    die Anpassung finde ich super
    und bitte auch nichts an den az verändern
    wenn sie spielen wollen
    können sie und wir auch
    saven ist ein muss auch bei grossen spielern
    aber sie werden es schwer haben --- so wie wir alle schonmal
    gruss rene

  • I do not have any ;(

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  • bis auf das das x2 oder x5 nicht jeden tag zu halten sind....
    man fällt aus dem speedup raus...
    und die anderen kommen mit x50 von hinten...
    man hat gar keine chance seinen platz zu halten... ist unmöglich...

    Deridex :D :D
    aka psnk, aka dogmaxi <3
    ehm. Leader: die alten
    Leader der BBS

  • so im out



    this game no longer represents the same challenge. in growing up when I started



    too much has changed, now it is not balanced. many
    things have become unnecessary and superfluous with the new production
    factors, everyone can reach 100,000,000 points without the slightest
    effort just standing still doing nothing as you see people with +
    20,000,000 points in just 2 weeks which I put more 2 year to do this is unfair to old players as I said in the past.
    if one loses fleet has taken it in the ass can not rebuild in 2 days on this was always based this game. now the basics of the game have been upset everyone can have everything with the minimum of effort. people
    who produce in 12 on a planet the same things that I produce in 24h out
    of 13 planets makes us want to play especially if these people are
    registered in the game 2 years before I started. and until now they did NOTHING to grow up.



    @dark angel some tell me u are girl send me nude please :D





    Score whitout production for noobs - no alien fight
    Registred 21.08.2014 11:34:01
    1/1/2016 Overall 7.656.991 p 33
    1/2/2016 Overall 10.035.232 p 28
    1/3/2016 Overall 12.057.252 p 26
    1/4/2016 Overall 14.109.150 p 23
    1/5/2016 Overall 21.406.584 p 17
    1/6/2016 Overall 24.270.051 p 17
    1/7/2016 Overall 26.327.747 p 17
    1/8/2016 Overall 27.581.148 p 16
    1/9/2016 Overall 30.442.526 p 13
    1/10/2016 Overall 36.285.947 p 13
    1/11/2016 Overall 39.196.015 p 12
    1/12/2016 Overall 42.017.311 p 11
    1/ 1 /2017 Overall 44.602.197 p 11
    1/ 2 /2017 Overall 47.265.292 p 12
    1/ 3 /2017 Overall 50.161.140 p 12
    1/ 4 /2017 Overall 52.777.961 p 11
    1/ 5 /2017 Overall 56.838.734 p 11
    1/ 6 /2017 Overall 60.530.012 p 11
    1/ 7 /2017 Overall 65.190.821 p 10
    1/ 8 /2017 Overall 67.808.909 p 10
    1/ 9 /2017 Overall 73.666.411 p 9
    1/10/2017 Overall 77.470.770 p 9
    1/11/2017 Overall 79.505.949 p 9
    1/12/2017 Overall 87.211.619 p 9
    1/ 1 /2018 Overall 92.016.433 p 9
    1/ 2 /2018 Overall 95.135.194 p 8
    1/ 3 /2018 Overall 96.185.760 p 8
    1/6/2018 Overall 107.612.949 p 8
    30/6/2018 Overall 121.309.263 (rip)



    Fight



    263.996.000 vs Ruetligirl - (incursion)
    249.864.400 vs -lasangsue54- -(yellow)
    223.463.400 vs osi85 - (yellow)


    201.040.000 vs AI-Virus (incursion)
    194.761.000 vs - pilot54 -(incursion 8 months hunting i wanna rekt u)
    186.375.100 vs Tom12 - (incursion bye bye ur bunker)
    173.012.100 vs turborakete - ( Incursion )
    166.271.600 vsDeadDracosag - (ninja_merry xmas [Blocked Image: https://img.forumfree.net/html/emoticons/smile.gif])
    161.773.200 vs STALKE.R -(incursion)
    160.652.100 vs SKEEVE - (incursion)
    131.597.200 vs 29jonathan1992 -(incursion)
    129.508.700 vs Sadn - (incursion)
    117.121.500 vs Ratte² -(yellow)
    41.296.400 vs Rain3777 - (incursion)
    33.619.800 vs Pappabaer -(incursion)
    28.758.600 vs olo67_517 - (incursion)
    17.456.300 vs Rain3777- (ninja)
    10.644.400 vs lotti karotti - (ninja) this guy is rly noob


    2 i ask a friend if he wanna take my acc have fun noobs

  • I have played since the beginning .
    and almost got 13M total point's now.
    I've been over 1 year in vc fashion and never build big fleet, I'm miner.


    This speed is just too fast for me, if working at same time.


    So I have missed almost all the time for event's, speed unis etc. cause I'm workin at weekends : /


    Balance is not right now here ..

    • Official Post

    thats not true ... 100M points is stil a long time ... the first 10% so 20M are rly fast ... the next 20M up to 40M points are 50x so its just a good speed ... but 25x or after this 5x is not such good how it sounds like ... you forget that anyone gets also a 2x speed up with points... You need to get these 1% points and this will not such simple if you have not much time.


    anyone of you didnt wrote down which speed up factors where "ok" for you

  • Jo schließe mich da an. Das System ist gut so wie es ist. Ob es nochmal fein eingestellt werden muss, wird sich über die nächsten Monate zeigen.


    1 Mrd Ress, glaub da ist noch Luft nach oben ;)

  • Das die die Punkte machen ist mir egal mittlerweile. Es kann aber nicht angehen das man dauerhaft das Speed-up halten kann und dann über Wochen und über die eigene Produktion.
    Und zu all dem Übel das man es easy halten kann ist auch noch das man Mrd. von Spice saven kann um die später aus zu geben wenn man die 50% marke erreicht hat. Das darf nicht passieren.
    Entweder setzt man den Speedup-Muliplier auf das aktuell 50% runter oder man setzt die 1% Punkte welche man braucht auf 3-4% hoch oder so.
    Man sollte auf keinen Fall Ress im Überschuss haben in 24 std.


    Wie viele Punkte man machen kann habe ich hier schonmal reingeschrieben.


    Wenn man das nicht versteht als Spieler oder Admin dann werden hier einige aufhören und dann kannst auch direkt zu machen den Laden und musst es nicht durch solche Projekte herrausrögern.

    • Official Post

    ja wie gut das du die Entscheidung nicht triffst was wie wo "in deinen worten herausgezögert" wird.


    Das ist einfach falsch - mit den neuen Änderungen kannst du die 5x prodd nutzen um die 10% aufzuholen - aber nicht noch um ress zu horten . das macht keinen sinn.




    ps: ich wurde drauf hingewiesen zu erklären warum das keinen Sinn macht:


    Du hast ab 50% der Punkte wie alle anderen Spieler ab dieser Range nur noch die Chance auf eine 2x prodd. Diese musst du dir erarbeiten mit 1% der Punkte was ab 100M Punkte 1M Punkte bedeutet. Diese kann man mit sehr viel Aktivität schaffen (ich würde behaupten nur mit einem Eevnt).
    Also haben ab 50% für derzeit 100M Punkte alle das selbe an Vorgabe. Ein Spieler der vorher die 5x Speed hatte kann (und das ist was du meinst) natürlich zu dem derzeitigen nicht 50% spielern besser in die obere 50% schiene einsteigen.
    Aber das ist doch nur derzeit so ... in ein paar Monaten haben alle die gleichen Voraussetzungen

  • Cineon gehst du davon aus, dass ein normaler Spieler den Speed up 24/7 laufen lässt bei z.B. 30er bzw. höhere Minen dazu noch große Lager? Bei einem solchen Spieler würde ich zügig eine raidkolo setzen und die massiven Rohstoffe abgreifen. Es gibt solch besagte Spieler, aber die werden auch, bzw. ich hoffe, geraidet. Habe erst heute erneut meinem Nachbar im Sonnensystem wieder mehr Lagermöglichkeiten spendiert. Rund 77 Mio Ress wechselten den Besitzer bzw. die Lagerstätte bei einem Anflug ;) Seine anderen Planeten sahen identisch aus. Leider fehlte mir die Zeit die anzufliegen.


    Solche Spieler sind ein lukratives Ziel. Leichter kommt man fast nicht an Rohstoffe. Eines erfordert das jedoch ... Aktiv werden. Die Zeit des nichts/wenig tun und Rankingplatz halten sind vorbei.

  • I had no time to read everything, even if I connect several time a day... but this speed up is just mad for player who spent thousands of hours playing here....spaceinvasion lost all the fashion, starting from assistant long time ago (so players doesnt need to be in a team with merchant or spy), in the end the game is boring, all efforts are without global vision/strategy, free res to recycle, or flowers, or this speed up for all players except the top 10...(me included) are penalizing players as me soon will quit,
    nobody will take my fleet that will fly forever
    bye


    ps. I appreciate if we use english in forum, is there any rule about it?! ....but but... who cares (btw I will not use translator from other languages what for...)

  • You get the opportunity to harvest millions or billions of raw materials to use for your own purposes. You'll get a chance to hunt more fleets. That brings activity.


    However, I realize that you don't want this, so it will be best to prepare the way for young aspiring players.


    Or you realize the new opportunities that arise and take advantage of them.


    Players who do not develop according to the game will lose their right to exist.


    You have the opportunity to criticize new developments and make suggestions for improvement.

  • so you mean that players who has mines and playing for years ....are penalized! Because if you transform now all res produced into fleet, your points are not growing so much (specially if you make TM full before to spend it) and continue to use your bonues... and new players can start play and in 2 weeks get over 7.600.000 fleet points? it's simply crazy ....
    this is not a strategic game anymore, this is different kind of game,
    and changing rules so fast and so deep is not fair at all. some of us paid money here...and not to make the game completely upsidedown




    real case, player registered 14 june....now top 25 fleet...is it normal?!

  • These players will not be punished. Their mines also receive bonuses. That this player so quickly promotion has a primary reason... Activity. He will have flown raid after raid. He then expanded with the conquered resources. In addition, this player has a disadvantage compared to the players playing for many years. The research. Especially for fleets, this is not insignificant. You've been given that opportunity, too. Above the million point limit, each of these players will be attackable for the top player. These players can attack and plunder the mine productions to indirectly take possession of the bonus.


    No rules of the game have been changed or strategic means changed. Players are only given the opportunity to quickly catch up in the ranking.

  • AI-Virus do you want to teach me how to play?
    no need... I have been n.1 for years playing almost alone....
    but as I see now mines are nothing you can get 100x production for free, so please give me back 150.000.000 building points I will convert now immediately into into 75.000.000 fleet points.. so I can fight within new rules! Give the opportunity to me and to miners, or to players who had different strategy with different rules to get back their res...and transform it! too easy now to have 7-15kk fleet that is quite a lot! and a game where you can get in top 25 fleet in 2 weeks is everything but strategic