• Hello everyone, let me introduce myself a bit first.
    I'm Clow Reed (26) from the Sirius server,

    I played Space invasion since the early days of Space invasion itself.



    I think there are some changes needed for the sake of the Sirius server (mostly).



    The first point concerns the interdimensional transmitter.



    The server is a year and a half old now, the usage limit should, in my opinion, be removed, and the resources given revised.



    For example, I have ~21.000.000 points and here is what I can get from today's one:


    "you get: 48.569 Metal."



    To highlight this figure, know that I currently produce 28.216.252 metal per day.


    Which is 0.0017% of my daily production.



    The second point concerns specializations.



    In fact, we can see that the miner benefits from 4 advantages grouping the categories:


    • Production,


    • Hold of ships,


    • shield of domes,


    • cost reduction of defenses.



    That the raider in turn benefits from 7 absolutely formidable strategic advantages:


    • outposts,


    • reduction in consumption (which in my opinion should be linked to research technology on propulsion... like 1% less/level),


    • an engine boost and a boost engine for recyclers,• another boost against inactive people,


    • a higher resource theft and finally a galactic scanner in addition.



    It's absolutely huge, but after all, why not, even if it means that the raiders are much more advantageous in the event of debris. (And it's not normal).



    I finally come to the researcher, 2

    Yes 2


    This is the number of advantages linked to this specialization.

    It's 4 vs 7 vs 2


    (does it look balanced?)


    I am a researcher, but not especially for the surely too great resource protection capacity.


    The daily reduction in research time is what makes it still possible to call it "Researcher".

    I would like there to be 3 (or 4 if it helps to balance the additions better) modifications made to this role.

    1. The Tier 4 goes from -8h to 2 researches at the same time.


    Tier 1 = -3h


    Tier 2 = -6h


    Tier 3 = -8h


    And it seems really fair to me.



    2. Let the Researcher break the limit of 30 days maximum at 170 lab levels, starting with a 10-day bonus.

    170 labs = 30 days ► 20 days.

    3. That research benefit from a reduction of:


    2 - 5 - 10 - 15% (this is only an idea of figures, you are free to adjust it.)



    As a researcher we have no cost reduction in our tree, nothing affecting the constructions or fleets.


    It seems fair to have a small cost reduction for research, but this point is not mandatory in my opinion.



    (4. Decrease the capacity of protected resources by 20 ~ 50%, so better bonuses can be added?)






    The third point concerns friends.There is a bug when your friend hit 2.000pts you don't have the achievement.





    _________________________________________________________________________________________



    Hallo allerseits, ich möchte mich zuerst kurz vorstellen.
    Ich bin Clow Reed (26) vom Sirius-Server.



    Ich habe Space Invasion seit den Anfängen der Space Invasion selbst gespielt.




    Ich denke, es sind einige Änderungen für den Sirius-Server erforderlich (meistens).



    Der erste Punkt betrifft den interdimensionalen Sender.




    Der Server ist jetzt anderthalb Jahre alt, das Nutzungslimit sollte meiner Meinung nach entfernt und die angegebenen Ressourcen überarbeitet werden.




    Zum Beispiel habe ich ~ 21.000.000 Punkte und hier ist, was ich von dem heutigen bekommen kann:


    "Sie erhalten: 48.569 Metall."

    Um diese Zahl hervorzuheben, wissen Sie, dass ich derzeit 28.216.252 Metall pro Tag produziere.


    Das sind 0,0017% meiner täglichen Produktion.




    Der zweite Punkt betrifft Spezialisierungen.
    Wenn Sie
    In der Tat können wir sehen, dass der Bergmann von 4 Vorteilen profitiert, die die Kategorien gruppieren:



    • Produktion,
    • Halten von Schiffen,
    • Schild der Kuppeln,
    • Kostensenkung der Verteidigung.



    Dass der Raider wiederum von 7 absolut beeindruckenden strategischen Vorteilen profitiert:



    • Außenposten,
    • Reduzierung des Verbrauchs (was meiner Meinung nach mit der Forschungstechnologie für Antriebe verbunden sein sollte ... wie 1% weniger / Niveau),
    • ein Motor-Boost und ein Boost-Motor für Recycler,
    • ein weiterer Schub gegen inaktive Menschen,
    • ein höherer Ressourcendiebstahl und schließlich zusätzlich ein galaktischer Scanner.



    Es ist absolut riesig, aber warum nicht, auch wenn es bedeutet, dass die Angreifer im Falle von Trümmern viel vorteilhafter sind. (Und es ist nicht normal).



    Ich komme endlich zum Forscher.



    2
    Ja 2



    Dies ist die Anzahl der Vorteile, die mit dieser Spezialisierung verbunden sind.


    Es ist 4 gegen 7 gegen 2
    (Sieht es ausgewogen aus?)



    Ich bin ein Forscher, aber nicht besonders wegen der sicherlich zu großen Ressourcenschutzkapazität.



    Die tägliche Verkürzung der Forschungszeit macht es immer noch möglich, es als "Forscher" zu bezeichnen.
    Ich würde mir wünschen, dass 3 (oder 4, wenn es hilft, die Ergänzungen besser auszugleichen) Änderungen an dieser Rolle vorgenommen werden.




    1. Die Stufe 4 geht von -8h auf 2 Forschungen gleichzeitig über.
    Tier 1 = -3h
    Tier 2 = -6h
    Tier 3 = -8h



    Und es scheint mir wirklich fair zu sein.



    2. Lassen Sie den Forscher das Limit von maximal 30 Tagen bei 170 Laborebenen überschreiten, beginnend mit einem 10-Tage-Bonus.
    170 Labore = 30 Tage ► 20 Tage.


    3. Diese Forschung profitiert von einer Reduzierung von:
    2 - 5 - 10 - 15%
    (Dies ist nur eine Idee von Zahlen, Sie können sie anpassen.)
    Als Forscher haben wir keine Kostenreduzierung in unserem Baum, nichts, was die Konstruktionen oder Flotten beeinflusst.
    Es scheint fair, eine kleine Kostenreduzierung für die Forschung zu haben.


    (4. Verringern Sie die Kapazität geschützter Ressourcen um 20 bis 50%, damit bessere Boni hinzugefügt werden können?)



    .
    .
    .



    Der dritte Punkt betrifft Freunde.
    Es gibt einen Fehler, wenn dein Freund 2.000 Punkte erreicht hat und du nicht den Erfolg hast.


    (thx to Google for the second part.)

  • Die Forscher und Miner Spec sind zwei jeweils sehr passive Spielweisen und haben aus diesem Grunde in der Summe nicht so gute Boni. Was ich auch befürworte. Aktives Spielen sollte immer belohnender sein! Zudem steht es jedem frei, was er wählt! Ich persönlich bin Miner im Retro und habe mich für die Fleeter Spec entschieden.