It's a normal fleet-operation



    Open the menu for the fleet order


    On the first page there is the dropdown for your own planets. Select the roid.


    If you fill in coordinates manually, on the following page there's a dropdown where you can switch between planet and roid.

    Naja, zur Not könnte ich mal ne Antwort bauen: ;)



    Ein altes Sprichwort lautet:
    'Einem geschenkten Gaul schaut man nicht in's Maul!'


    Ich bin immer wieder erstaunt, wie hier an den Events rumgemäkelt wird. Die Macher haben sicher konkrete Ideen, wieso diese gerade so ausgestaltet werden.

    Welcome to SI!


    1.) Just positioning to an environment of your choice. Actually you may do this with your starting planet.


    Sometimes you might win it at 'interdimensional transmitter', kind of a lottery.



    2.) If there are battles, debris is created out of ships and defense installations. Starting form a certain amount of debris, the debris might form an asteroide.


    On an asteroid there are little fields for bulidings, usually between 15 and 40. Only few types of buildings are possible, but only here you can build the galaxy scanner. Galaxy sacanner allows you to see some kind of fleet movements.



    3.) First let us look at this aspect of the game: Higer levels of buildings need extreme amounts of resources and of time. Therefore your development will virtually stop, or better expressed, slow down extremely at higher building levels. Want some examples?: You will rarely find fleet bases bigger than 20, building mines above level 30 or 40 is very challenging.


    Therefore it is assumed, that you do not need infinite number of building fields on planets.


    The maximum of building fields on a planet is 400 (theoretically).


    A planet you intent to keep, should match your requirements regarding building fields.
    If not, delete planet and try to colonize until matching, or build only carefully, keeping in mind the necessity to delete sometime.
    About the least reqiurement in building fields:
    Some players say, it should be 300+, others 350+, some would not keep 380-......


    You can buy fields (for the hole Uni-Account) in the shop, but only limited,
    and nowadays you may win them in 'interdimensional transmitter'.



    And let me tell you this, important for colonization:
    Some players regard it to be comfortable planets neighbouring each.
    But attention: this constellation attracts attackers.

    Das Zusammenlegen von Unis bringt extrem wenig.


    Das zeigt sich am Nexus.
    Vor knapp einem halben Jahr wurden 3 Unis zusammengelegt. Gefühlt ist da jetzt keine Verdichtung mehr übrig.
    Das Nexus empfinde ich so wie vorher das INT, aus dem mein Account kam.
    Kann nach dieser Erfahrung ein vernünftiger Mensch noch ernsthaft fordern, Unis zusammenzulegen?
    Beachte: Diese Überlegung bezieht sich nur auf Endlos-Unis.


    Aus Unis, die ein Ende haben, kann man gern Accounts in bestehende Endlos-Unis hinüberretten, natürlcih muss die Balance zum User-Bestand im aufnehmenden Uni gewährleistet sein.


    Interessanter wäre es m.E., ab und an eben doch ein Klassik-Uni mit Normal-Speed zu starten.
    Dort hätten dann alle User den Reiz des Account-Neustarts, wie er oben von Crownox beschrieben wird.
    Diese Möglichkeit wurde in letzter Zeit in einschlägigen Diskussionen ja eher verworfen, die Alternativen, besipielsweise Uni-Fusion, haben aber auch keinen durschschlagenden Erfolg gehabt.

    Meine rein persönliche Meinung:


    Ein Uni mit höherer Speed ist Schrott (dieses Wort soll sich nicht gegen das Team richten).


    Ich werde meine Heimat immer in einem Normal-Uni haben.
    Vlt. würde ich mal projekthalber in einem Speed-Uni spielen, aber mein Dauer-Account bleibt eben normal.