i understand this but, i just want to know the manipulation for Do this. I only see normal planet when i clik on any position on the alien scanner. Can you explain step by step What i need to do for launch any attack ?

    Sorry i try to look on the forum for this but dont find anything... my fleet is ready, but after?

    If you click on any coordinate in the alien scanner it will open the galaxy map with those coordinates. In the center of the system that just got opened in the galaxy map you will find a black hole. Black holes can also be found manually if you browse the galaxy map.


    If you click on a black hole it will show you the ships that it might need to be attacked, the amount of attack power needed to attack it and the amount of spice + war emblems that will be awarded to you for the attack.


    An attack has to be started from the planet where you have the ships that you are sending standing ready.

    The flight has no spice cost.

    Once done the ships will get back to you with the spice and war emblems.Once per week (Starting friday) you can select ships for the 7 Days of the alienware period. Every 24 h can more ships be added to what you have selected.

    Dschibait

    Es gibt ja nur eine unregelmäßigkeit bei der 24h Prod die man unter Wirtschaft sieht. Könntest du nicht einfach die Prod pro Stunde abrunden und bei der Prod pro Tag als *24 schreiben. Ist jetzt nicht die beste lösung aber Ich glaube auch nicht das jemand 24h Stunden wartet um zu gucken ob ihn 10-20 Roheisen fehlen.

    d.h. die Tagesproduktion ist minimal größer (angezeigt), als 24x Stundenproduktionen - alle Werte laut Wirtschaftsübersicht.

    Welcher Wert von beiden angerechnet wird, weiß ich nicht.

    Die Prod pro Stunde hat Nachkommastellen die im Spiel nicht angezeigt werden aber mit für die Berechnung für die Tages Prod verwendet werden. So komme ich zumindest auf die gleichen Werte wie im Spiel für Hochofen, Krypt und Spice mine. Bei der Roheisen mine ist immer noch ein kleiner Fehler unabhängig davon ob der hochofen an oder aus ist.


    Zu 100% bin ich mir auch inzwischen nicht mehr sicher.


    Ich benutze "round" für den Prod.wert einer Mine pro Stunde und nach *Minentech/50 "floor" ausser beim Hochofen. Der ganze Rest wie +30;15 für basis prod und alle %,multi kommen danach und ansich ist das Ergebniss gleich wie im Spiel wenn man bei der Prod/h die Nachkommastellen ignoriert aber diese für die Prod/d mitverwendet. Bis auf die Tages Prod der Roheisenmine.


    Wenn du eine Lösung dafür findest schreib mal bitte wo der Fehler liegt.

    Captain Future

    Der Bonus der für den Bau einiger Schiffkombinationen gegeben wird berechnet sich anders aber hat keinen Einfluss auf die Grundwerte die man pro Schiff erhält.


    Kannst du mehr darüber lesen wenn du willst.

    For example>>>>I have a Planet on 05:100:06, Have an other Planet on 01:345:07

    both planets have a lvl 2 teleporter.... can I just jump?

    If yes, that's ok, if not please explain!!!!

    For each level of your Teleporter you get 50k in energy capacity. A Teleport from on Galaxy to the next (01 <-> 2) takes 50k Energy. For each additional Galaxy it takes 50k more.

    From 01 to 02 its 50k.

    From 01 to 03 its 100k

    From 01 to 05 its 200k so both Teleporters have to be at least level 4 and have at least 200k charge.


    For example>>>> can I jump from 1:10:05 to 8:390:09 and visa versa?

    What I mean is this>>>> do I jump from 01 to 08 or do I jump from 01 to 02 to 03 to 04>>>>to 08?

    The Galaxies form a ring. 01 is next to 02 but also next to 08. So yes you can just go straight from 01 to 08 with 50k charge and a level 1 Teleporter.


    Q: Is there a minimum/maximum on how far you can jump per level?

    Each level adds 50k to the maximum charge so it expands the maximum distance of a teleporter by 1 Galaxy. However you if you have planets in each galaxy you can just teleport from Galaxy to Galaxy and reach each of your planets with level 2 Teleporters. But bigger Teleports are still recommended.

    Man kann ja auch wieder einen Speed-up einbauen für Spieler die bisschen hinterher hängen aber jemanden dafür zubestrafen das er gut spielt oder viel spielt halte ich für keine gute idee.

    how are you supposed to get very large planets ~300 fields outside of just spamming colo ?

    You can get additional field from the "interdimensional transmitter" or buy more fields ind the shop.


    How are you supposed to spread your planets nowadays ?

    At least 1 per Galaxy would be good.

    Are there any "helping" system for newcomers/returning players ?

    You have the Speedup system to catch up faster.


    The tutorial to get a quick start.


    Mentor-system to find an Alliance fast.

    And finally maybe a huge one, what did changed in the past 10+ years to the game ?

    There are many Events over the year. Research is capped at a maximum of 360 days. New build called super computer for even faster research.


    A new player friendly Universe: Sirius.


    Alien-System and spacia for more targets on the galaxy map.


    Specialisations that let you chose additional bonuses for mining, research or pvp.

    I have another question about attacks on black holes. I accidentally sent the wrong fleet to attack and called it back after a few seconds. Why did the system still count the fleet for me as I used it, why is the black hole still attacked and the number of invisible flights dropped by one unit?

    Grazie

    The Alien System doesn't give any refunds. If you make a mistake or recall too early then you have to live with it.

    Na da lasse ich natürlich ein Gratz für den Schützen da :thumbup:


    Mandalo

    Schade das du gehst. Fands immer lustig dich zu verarschen und noch lustiger war es das du immer alles so ernst genommen hast :D


    Aber was soll ich jetzt ohne dich machen ;(


    Echt schade. Hatte gehofft wir bekommen noch mal eine chance in irgend einen Uni gegen euch zu spielen aber es scheint alles inzwischen sehr unwahrscheinlich.


    Alles gute an euch und noch viel Glück im Leben. Ich hoffe ihr kommt mal wieder für ein neues Uni <3

    Do I have to manage the fleet that I set for a whole week?

    A new Alien attack wave starts every week on friday. Then you have 7 days to add ships to your alien fleet and use them for flights. New Ships can be added every 24h once so you dont have to select everything at once but overall that doesnt make a big difference.


    If I have a day off and I decide to dedicate it entirely to exploring black holes, I can only use 25% of my total fleet, right?

    The 25% value is based on your Tactical fleet strength not on the number of your ships. If your fleet if optimized for aliens you can even select all of your ships. But over all you can used all of your selected ships all the time even finish all of it in less then 1 hour for the entire week.


    Once I have used all that I have available, do I have to wait for the following week to devote myself to other aliens?

    Once you have used up all of your ships you have to wait for the next attack wave on friday.


    Certain black holes can only be attacked by types of ships that I have never built and will never build, so I'm precluded from exploiting it regardless or is there a possibility of modifying it (perhaps waiting for the following week)?

    You dont have to build ships that you dont want but evenutaly you might reach a point where this becomes unavoidable. Waiting for next week is not the best option however waiting 1 or 2 days will make some older black holes disappear and new ones to spawn.


    Is there a possibility to increase the number of attacks not visible by the scanner, without using urplasma?

    Every day you get a fixed number of free invisible attacks. So 7 times per attack wave. Only way to increase the amount of free attacks is by increasing your VIP status by spending U plasma.

    • Based on the Fleet of ships that you have you get a new value assigned to you that is your tactical fleet strength.
    • Based on your tactical fleet strength you can select ships that have a total Firepower upto 25% of your tactical fleet strength.
    • These Ship then can be used for attacks on aliens that give you Spice and War emblems. War emblems can be used in the alien ahop.
    • You can build certain combinations of ships to increase your tactical fleet strength further.
    • After you hit 10kk Total Points you have to attack green, blue and red Aliens and those often require you to have specific ship types to be attacked.


    Overall that topic is very large so there isn't a specific guide for it however if you have questions you can always ask here.

    What Universe and what typ of ship are you building?

    Die 4% VIP hätte ich zu den 50% Allianzbonus zugeschlagen, aber...

    Liegt an den 19% beim Produktionsbonus der Minen.


    Die 4% VIP bonus gehören mit der 50% Mentorenprod als 54% sonst wird es nicht richtig berechnet...


    Das liegt dran das du keine Upgrades auf deinen hochofen hast und dort wegen den fehlen 19% auch die 4% vom VIP fehlen daher ist die Metallproduktion welche auch die Roheisenprod beinflusst nur noch 1.180.536 statt 1.209.168.

    Aber, was hat man gemacht wenn Früher sich neben einem eine RK aufgebaut wurde? Man hat auch damit gespielt und weitergemacht.

    Die RKs sind nicht einfach aufgetaucht die mussten auch gesetzt und ausgebaut werden und für jeden Planeten den man als RK benutzt hat fehlte ein Planet mit Minen. Daher war die nutzung auch nicht umsonst aber du kannst ja sehen das dies nicht auf die Aktuelle Situation zutrifft.

    Kann jemand mit einen fertig ausgebauten Planeten zu jemand anders setzen sollte der andere auch die möglichkeit haben sich von der stelle weg zubewegen.


    Mit Rks an sich habe ich kein Problem. Wären Minen inzwischen so wichtig wegen Multiprods usw. würde ich immer noch wenn möglich ohne spielen.


    Ich sehe das Thema Planetenverschiebung hier nicht mal als Grundproblem, das Grundproblem (und das ist das, was ich bereits in den 2 Threads angedeutet habe) darin, dass man auch Flotten begrenzen müsste. Gerade Gen3 hat dies deutlich gemacht, dass extremst Fleeter einfach hier sehr hohe Flottenmengen bekommen können.

    Wenn da Jemand als max. Wert einen Ziel-Universen spezifischen Wert bekommen hätte, gäbe es sicherlich auch nicht so viele "Befürchtungen" was die Verschiebung zu einem hin ergibt.

    Das ist aber finde ich mehr ein Gen3 oder inzwischen Retro/Nexus Problem wegen den Transfers, aber trifft auf Sirius z.b überhaupt nicht zu, aber wenn du diesbezüglicch an einer Lösung arbeitest dann ist es auch gut.

    Dear Mandalo


    this threads language has be set to English. Unfortunately for you that means you have to take some of the advice that you have given to non german speaking players in german threads and make use of "google translator" if you want to take part in this discussion.


    <3

    sonu